Ben jij een scherpe gestructureerde denker en geboeid door bouwprojecten in de gebouwd omgeving? Dan zijn we op zoek naar jou!
MANAGER PROJECTBEHEERSING M/V
Fulltime/Parttime – regio Berkel en Rodenrijs – hbo-werk- en -denkniveau – 3-5 jaar ervaring
De projecten waarbij PSJ betrokken is zijn vaak grote en langdurige projecten die grote impact hebben op de gebouwde omgeving. Denk hierbij aan grote tot zeer grote infraprojecten in binnen en buitenland, projecten ten aanzien van de energietransitie zowel onshore als offshore, utiliteitsbouw (nieuwbouw én renovatie) en industrie. Binnen deze projecten doen zich wijzigingen voor, die voortkomen uit veranderdingen in wet- en regelgeving, eisen en wensen van opdrachtgever of stakeholders, condities en technische inzichten. Deze inzichten kunnen gedurende de looptijd van die projecten nu eenmaal veranderen. Ook kan er discussies ontstaan over de interpretatie van het contract. Dankzij jou worden binnen bouwprojecten vastgelegde afspraken, rechten en plichten nageleefd en wijzigingen en disputen succesvol afgehandeld. Als architect van oplossingen draag je zo in belangrijke mate bij aan een goede beheersing van het project.
Aan de slag als Manager projectbeheersing bij PSJ Contract Support
Bouw- en infrastructurele projecten zijn vaak complex en dynamisch en worden onder tijdsdruk gerealiseerd. De belangen zijn groot en verhoudingen komen soms snel onder druk te staan. Als Manager projectbeheersing van PSJ ben jij verantwoordelijk voor de beheersing van de projectopdracht het opstellen en beheersen; van de planning, kostenraming van het project, het risicodossier, het documentenoverzicht op projectniveau en het opstellen van een Project Managementplan (PMP) of werkafsprakendocument. Als Manager projectbeheersing bewaakt jij de GROTIK aspecten (Geld, Risico, Tijd, Organisatie, Informatie, Kwaliteit) binnen de projecten zodat het project ‘in control’ is.
Jij organiseert, coördineert en begeleid je alle activiteiten die nodig zijn voor een soepel lopend project en een geslaagd eindresultaat. Jij draagt zorg voor de totstandkoming van de processen planning, financieel beheer, risicomanagement, kwaliteit, scope projectopdracht en documentbeheer en verbetert het proces waar nodig. Jij informeert het projectteam professioneel en op basis van feiten continu informeert, mogelijke strategieën aandraagt en deze vertaalt naar praktische toepassingen. Adviezen geef je (of pas je aan) afgestemd op de situatie waar je op dat moment in zit. Hierbij zorg je voor verslaglegging, rapportage en zorgvuldige dossieropbouw. Jij fungeert als sparringpartner en adviseur van onze klant, voert namens die klant overleg met zijn contractpartner(s) en in die zin representeer je ook PSJ.
Kennisdeling als pijler van PSJ
Je komt terecht in een team van contractmanagers dat we gaan uitbreiden. In dit team is het leveren van kwaliteit een kernwaarde. Kennisdeling is een belangrijkste pijler bij het behalen daarvan. We vragen je om jouw ervaring en kennis te delen met zowel collega’s als onze klanten. De successen die we bij PSJ boeken komen vaak voort uit samenwerking, zowel intern als extern.
Wie wij zoeken: een doorgewinterde Manager projectbeheersing
Jij bent een Manager projectbeheersing met een stevige persoonlijkheid die kritisch kijkt naar vraagstukken voordat je (op basis van feiten) een advies afgeeft. Iemand die energie krijgt van het doornemen van (contract)documenten om op basis van de bevindingen een positie in te nemen. Je begrijpt de techniek en dynamiek van bouwprojecten, bent analytisch sterk en hebt er ook begrip voor dat standpunten van betrokken partijen af kunnen wijken. Jij bent communicatief en strategisch vaardig: je bent in staat onderhandelingen te voeren en de standpunten te verdedigen en natuurlijk ga je respectvol om met jouw gesprekspartners.
Jouw profiel in een notendop:
- Achtergrond: je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding
- Ervaring: je hebt minstens 3 jaar relevante werkervaring, bijvoorbeeld in contractmanagement in de gebouwde omgeving
- Kennis: je begrijpt de achterliggende gedachtegangen van gangbare contractvormen, zoals UAV-GC, UAV / RAW, DBFM(O) en FIDIC
- Flexibel: je past je goed aan de dynamiek van projecten aan en bent in staat om complexe vraagstukken snel te doorgronden en een bijpassende strategie voor te stellen
Werken bij ons
Bij PSJ Contract Support kom je terecht in een relatief klein bedrijf, binnen een hecht team dat elkaar goed kent. Als platte organisatie werken we nauw samen als collega’s, ook vanuit de directie. We delen onze kennis en ervaring graag met elkaar en werken aan onze groepsdynamiek. Dat doen we bijvoorbeeld tijdens onze maandelijkse bijeenkomsten. De invloed die je kunt hebben op de ontwikkeling van ons bedrijf is groot: vanwege de platte organisatie zijn de communicatielijnen kort.
Ons aanbod:
- aantrekkelijk bruto maandsalaris, incl. pensioen
- telefoon, laptop van de zaak
- reiskostenvergoeding, een auto van de zaak behoort tot de mogelijkheden
- ontwikkelbudget voor scholing en ontwikkeling binnen het project- en contractmanagement
Ben jij direct inzetbaar voor contractvoorbereiding, aanbesteding en contractbeheersing?
Word onderdeel van ons team en adviseer ons en onze klanten bij uiteenlopende technische bouwprojecten. Solliciteer door op www.psjbv.nl/vacature/ je cv en motivatie te uploaden. Heb je nog vragen? Dan kun je contact opnemen met Jacqueline van Essen via info@psjbv.nl of 010 511 1177.
Dit zijn wij
PSJ is een zelfstandig , no-nonsense project- en contractmanagementbureau voor projectbeheersing van projecten in de gebouwde omgeving. De kracht achter PSJ zijn onze mensen die met hun voornamelijk technische achtergrond en ruime ervaring in verschillende facetten van projectbeheersing echt het verschil maken binnen de projecten van onze opdrachtgevers.
Bij ons staan onze mensen centraal, wij investeren in mensen om bij te dragen aan persoonlijk groei en ontwikkeling. Wij zijn ervan overtuigd dat groei op zowel sociaal- als werkgebied direct en positief bijdraagt aan de opdrachten waaraan wij werken. Samen weten we meer dan alleen, daarom organiseren wij kennissessies waarin wij met het hele team één of meerdere onderwerpen behandelen. Het kan gaan om een specifiek vraagstuk binnen een opdracht of een ontwikkeling binnen projectbeheersing waar wij natuurlijk alles vanaf willen weten. Bij PSJ heerst een familiaire sfeer, bij ons ben jij geen nummer, bij ons ben jij wij.
Wij werken vanuit ons goed bereikbare kantoor wat direct gelegen is aan het station van Berkel en Rodenrijs, dit doen wij hybride zowel bij de opdrachtgever, kantoor en vanuit huis. Je kunt bij ons zowel voltijd als deeltijd aan de slag.